Rolex
Putovanje u svijet Rolexa

Putovanje u svijet Rolexa

Hans Wilsdorf čvrsto je držao do inovativnosti i težnje ka izvrsnosti.

Objavljeno 09. kolovoza 2024.

Više od stotinu godina nakon nastanka marke, filozofija njegova osnivača prisutnija je no ikad, od izrade Rolexovih satova do angažmana diljem svijeta.

Konkurencija s kojom sam se susreo činila mi se nesavladivom.

Posvećenost izvrsnosti

Rolexova priča od samog je početka obilježena težnjom k savršenstvu i ambicijom za pomicanjem granica.

Vizionarski poduzetnik smješten u Londonu na prelasku u 20. stoljeće bio je na pragu velika uspjeha. Njegov cilj? Urarskom svijetu tadašnjeg doba predstaviti dotad nepoznat potpis na brojčaniku: Rolex. Tada novo ime, skovano 1908., u svega nekoliko desetljeća postat će jedna od najcjenjenijih marki na svijetu. Wilsdorf će kasnije, prisjećajući se tih ranih dana, u svojim memoarima zapisati da mu se konkurencija tada činila nesavladivom.

Poduzetnik je počeo s vrlo malo, no imao je neprocjenjive kvalitete: viziju, ustrajnost i nevjerojatne radne sposobnosti. Ostavši siroče u dobi od 12 godina, ni sa čime osim ustrajnosti u nadvladavanju prepreka, Hans Wilsdorf izumio je prvi vodootporni samonavijajući ručni sat s rotorom Perpetual, sat koji je postao presedan po pitanju kvalitete i prestiža.

„Prekompliciran, suviše krhak, loše podešen”, sat je dočekan sa skepsom. A opet, držeći se čvrsto svojih uvjerenja, Hans Wilsdorf je uspio postići svoj smioni cilj i postaviti sat Rolex, Oyster Perpetual, kao arhetip vodootpornog sata: precizan, robustan i sposoban izdržati sve uvjete. No nije on bio samo vizionar koji je u satove Rolex utkao njihove temeljne tehničke i estetske karakteristike. Njegova konstantna težnja k savršenstvu bila je popraćena istinskom darežljivošću i nesalomljivom vjerom u ljudski potencijal.

Objedinjenje stručnosti

Rolex kao integrirana i neovisna tvrtka sam proizvodi resurse koji iziskuju širok raspon vještina i znanja. Urarski inženjeri, dizajneri i ostali stručnjaci blisko surađuju u čitavom procesu, od dizajna do izrade sata. Rolexova korporativna kultura prije svega se temelji na ljudskim vrijednostima, što stručnost i „meke vještine” stavlja u srce različitih djelatnosti marke.

Rolex ujedinjuje više profesija koje njeguju zaposlenici, vrhunski stručnjaci u svojim poljima. Tvrtka ima potpunu kontrolu nad svojim esencijalnim komponentama, od lijevanja legura zlata do strojne i fine obrade, sastavljanja elemenata mehanizma, kućišta, brojčanika i narukvica, kao i ugradnje dijamanata. Rolexova stručnost dostupna je širom svijeta zahvaljujući izuzetnoj mreži servisnih postprodajnih usluga.

Rolex radi osiguravanja vrhunske razine stručnosti i u budućnosti ima vlastiti, jedinstveni Centar za obuku. Centar se nalazi u Ženevi i u njemu se obučavaju zaposlenici i kale šegrti, a sve s ciljem dosezanja izvrsnosti i razvoja ljudskih potencijala. Želja je tvrtke mlađim naraštajima prenijeti svoje stručno znanje i ponos na vještine.

Sat kao nijedan drugi

Kolekcija Oyster Perpetual sazdana je na uspjehu originalnog modela Oyster, koji je patentiran i lansiran 1926. Kao prvi vodootporni ručni sat na svijetu, odigrao je pionirsku ulogu u razvoju modernog sata. Oyster je s godinama krasio sve veći broj inovacija (kao što je samonavijajući mehanizam pogonjen rotorom Perpetual iz 1931) koje su definirale modele iz kolekcije i skovale reputaciju koju Rolex uživa zbog svoje izvrsnosti, ponajprije zahvaljujući kronometarskoj preciznosti i pouzdanosti.

Oyster se postupno razvio u kolekciju satova koja je uvijek integrirala nove funkcionalnosti i inovativne tehnologije. Svi modeli dijele temeljne osobine i snažan vizualni identitet. Kolekcija se danas sastoji od 12 asortimana, podijeljenih na dvije kategorije: Klasični satovi kao što su Datejust i Day-Date, te Profesionalni satovi, među kojima su Explorer i GMT-Master II.

Kao pionir ručnih satova, tvrtka je zaslužna za brojne velike inovacije u urarskoj industriji, a kroz svoju je prošlost podnijela više od 600 patenata.

Povratak na vrh