Više od stotinu godina nakon nastanka marke, filozofija njegova osnivača prisutnija je no ikad, od izrade Rolexovih satova do angažmana diljem svijeta.
Objavljeno 09. kolovoza 2024.
Više od stotinu godina nakon nastanka marke, filozofija njegova osnivača prisutnija je no ikad, od izrade Rolexovih satova do angažmana diljem svijeta.
Konkurencija s kojom sam se susreo činila mi se nesavladivom.
Rolexova priča od samog je početka obilježena težnjom k savršenstvu i ambicijom za pomicanjem granica.
Vizionarski poduzetnik smješten u Londonu na prelasku u 20. stoljeće bio je na pragu velika uspjeha. Njegov cilj? Urarskom svijetu tadašnjeg doba predstaviti dotad nepoznat potpis na brojčaniku: Rolex. Tada novo ime, skovano 1908., u svega nekoliko desetljeća postat će jedna od najcjenjenijih marki na svijetu. Wilsdorf će kasnije, prisjećajući se tih ranih dana, u svojim memoarima zapisati da mu se konkurencija tada činila nesavladivom.
Poduzetnik je počeo s vrlo malo, no imao je neprocjenjive kvalitete: viziju, ustrajnost i nevjerojatne radne sposobnosti. Ostavši siroče u dobi od 12 godina, ni sa čime osim ustrajnosti u nadvladavanju prepreka, Hans Wilsdorf izumio je prvi vodootporni samonavijajući ručni sat s rotorom Perpetual, sat koji je postao presedan po pitanju kvalitete i prestiža.
„Prekompliciran, suviše krhak, loše podešen”, sat je dočekan sa skepsom. A opet, držeći se čvrsto svojih uvjerenja, Hans Wilsdorf je uspio postići svoj smioni cilj i postaviti sat Rolex, Oyster Perpetual, kao arhetip vodootpornog sata: precizan, robustan i sposoban izdržati sve uvjete. No nije on bio samo vizionar koji je u satove Rolex utkao njihove temeljne tehničke i estetske karakteristike. Njegova konstantna težnja k savršenstvu bila je popraćena istinskom darežljivošću i nesalomljivom vjerom u ljudski potencijal.
Rolex kao integrirana i neovisna tvrtka sam proizvodi resurse koji iziskuju širok raspon vještina i znanja. Urarski inženjeri, dizajneri i ostali stručnjaci blisko surađuju u čitavom procesu, od dizajna do izrade sata. Rolexova korporativna kultura prije svega se temelji na ljudskim vrijednostima, što stručnost i „meke vještine” stavlja u srce različitih djelatnosti marke.
Rolex ujedinjuje više profesija koje njeguju zaposlenici, vrhunski stručnjaci u svojim poljima. Tvrtka ima potpunu kontrolu nad svojim esencijalnim komponentama, od lijevanja legura zlata do strojne i fine obrade, sastavljanja elemenata mehanizma, kućišta, brojčanika i narukvica, kao i ugradnje dijamanata. Rolexova stručnost dostupna je širom svijeta zahvaljujući izuzetnoj mreži servisnih postprodajnih usluga.
Rolex radi osiguravanja vrhunske razine stručnosti i u budućnosti ima vlastiti, jedinstveni Centar za obuku. Centar se nalazi u Ženevi i u njemu se obučavaju zaposlenici i kale šegrti, a sve s ciljem dosezanja izvrsnosti i razvoja ljudskih potencijala. Želja je tvrtke mlađim naraštajima prenijeti svoje stručno znanje i ponos na vještine.
Kolekcija Oyster Perpetual sazdana je na uspjehu originalnog modela Oyster, koji je patentiran i lansiran 1926. Kao prvi vodootporni ručni sat na svijetu, odigrao je pionirsku ulogu u razvoju modernog sata. Oyster je s godinama krasio sve veći broj inovacija (kao što je samonavijajući mehanizam pogonjen rotorom Perpetual iz 1931) koje su definirale modele iz kolekcije i skovale reputaciju koju Rolex uživa zbog svoje izvrsnosti, ponajprije zahvaljujući kronometarskoj preciznosti i pouzdanosti.
Oyster se postupno razvio u kolekciju satova koja je uvijek integrirala nove funkcionalnosti i inovativne tehnologije. Svi modeli dijele temeljne osobine i snažan vizualni identitet. Kolekcija se danas sastoji od 12 asortimana, podijeljenih na dvije kategorije: Klasični satovi kao što su Datejust i Day-Date, te Profesionalni satovi, među kojima su Explorer i GMT-Master II.
Kao pionir ručnih satova, tvrtka je zaslužna za brojne velike inovacije u urarskoj industriji, a kroz svoju je prošlost podnijela više od 600 patenata.